وزیر راه: فرهنگ عمومی رانندگی در ایجاد بحران نقش داشت

گروه اقتصادی: وزیر راه با وجود انتقادات فراوان مردم از عملکرد مسؤولان در مواجهه با بحران برفی ابتدای هفته، ایجاد چنین مشکلاتی را به فرهنگ عمومی ربط داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، عباس آخوندی در یادداشت مفصلی که به یک خبرگزاری دولتی داده، روز یکشنبه را روز سخت توصیف کرده و دلایل ایجاد مشکلات را برشمرده است.
وزیر راه در بخشی از یادداشت خود فرهنگ عمومی رانندگی، نبستن زنجیرچرخ و سدمعبر خودروهایی با لاستیک صاف را در ایجاد مشکل برفی شنبه و یکشنبه مقصر می‌داند.
وی در یادداشت خود نوشت: مشکل فرهنگ عمومی رانندگی نیز در چنین شرایطی خود را نشان می‌دهد. به‌رغم اینکه از دیروز بعدازظهر (شنبه) اطلاعیه‌های هواشناسی، پلیس و راهداری مبنی بر خودداری از سفرهای غیرضرور و تجهیز خودروها به زنجیرچرخ و سایر تمهیدات بود، در طول مسیر حتی یک مورد خودرو با زنجیر چرخ مشاهده نکردم.


پرآشکار است که خودروهای سبک با لاستیک‌های صاف در همان آغاز در جاده‌های لغزنده چه وضعیتی پیدا می‌کنند و چگونه هم خود را گرفتار و هم جاده را مسدود می‌کنند. طبیعی است که با نخستین سدمعبر  با توجه به بارش سنگین برف و کولاک، مابقی خودروهایی که مجهز هم هستند امکان عبور پیدا نمی‌کنند و وضع همین می‌شود که شد. اگر نه هم پلیس، هم نیروهای هلال‌احمر و هم راهد‌اری هر یک تمام تلاش خود را برای پاک کردن جاده‌ها، نمک‌پاشی، امدادرسانی و مدیریت ترافیک از قبل انجام داده و آمادگی کامل داشتند. لیکن مدیریت جاده با هزاران خودروی در حال عبور، در صورتی عملکرد مناسب خواهد داشت که همه همکاری کنند و همه به قواعد پایبند باشند.